RSS

Průzkum – Prezidentská volba a volebnikalkulacka.cz

08 led

Čeká nás historicky první prezidentská volba a vypadá to, že v mém okolí se jí zúčastní mnohem větší počet lidí, než tomu bylo v posledních komunálních a senátorských volbách.

Říkám si, čím to je? Je to ta nová možnost něčeho, co tu nebylo? Nebo je tam tolik silných jmen, kteří jsou pro lidi vzorem a dokáží se s nimi ztotožnit? Podle počtu hlasů pro pana Franze je to jen další vzdor?

V první řadě se chci rovnou omluvit všem, kteří voli jen podle tváře, či povrchního mediálního obrazu bez hlubšího zájmu. Pokud toto dočtete, možná volba bude kvalifikovanější, možná ne, ale aspoň ukážete zájem o dění v naší kotlině. Chtěl bych věřit, že většina lidí, které znám a tímto oslovím, se opravdu snaží „kvalifikovaně“ rozhodnout o naší příští hlavě státu.

Já se přiznám, že volit chci jít, protože mi není úplně jedno, kdo bude hájit naši vlast hlavně v zahraničí (domácí role prezidenta je pro mě mizivá s ohledem na jeho ústavní možnosti a práva). Bohužel však jsem nenašel nikoho, kdo by zastupoval mé názory alespoň z většiny. Proto píši i tento příspěvek o hlasování a budu moc rád, když mi v diskuzi zkusíte obhájit své kandidáty. Proč zrovna pro ně jste se rozhodli. Jak moc máte společný názor.

Jak jsem přišel na to, že nikdo nereprezentuje alespoň 50% mých názorů? Snadno. Zavítal jsem na stránky http://www.volebnikalkulacka.cz a zodpověděl stejné otázky jako kandidáti. Výsledek? Nejvýše získal 48% Přemysl Sobotka v těsném závěsu s Fischerem a Franzem.

48%. To je neuvěřitelně málo. Přestože k volbám půjdu, nemohu o žádném z kandidátů prohlásit, že to je můj kandidát. Někdo, kdo by prosazoval mne blízké názory. To je smutné, alespoň pro mě. U vás to určitě může být jinak. Nezbývá mi tak, než hledat jiné kvality kandidátů. A jelikož můj pohled bývá často skeptický, rozhodl jsem se je porovnávat podle toho, co se mi nelíbí.

Začnu popořádku, podle posledního průzkumu společnosti PPM Factum. (mimochodem i zde bych byl opatrný v soudech, jelikož průzkumy můžou často býti tendenční a manipulativní, proto nevolte podle procent, ale svého přesvědčení. Jen to je správná cesta, ne menší zlo, ale zastánce mého názoru.)

M. Zeman -25,1%
Pan expremiér je jedním z nejinteligentnějších a zároveň nejschopnějších diskutérů, kteří vás dokáží neuvěřitelně rychle přesvědčit o své pravdě a díky tomu se i obávám, že to bude vítěz těchto voleb. Proč píši bohužel? Protože je pro mě pan Zeman buďto neuvěřitelný hlupák a naiva (a tomu nevěřím) nebo prostě stál za spousty věcí, se kterými nesouhlasím. Stačí dvě jména, Šlouf, Gross. Stačí čin jako podpora Klausovy menšinové vlády, kdy se tady děly činy bližší spíše Sicílii, než končině pod Řípem. Další info zde: http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/1112-milos-zeman/profilujici-informace-a-kauzy
A to nemluvím o nejasném financování jeho kampaně. Jeho členství v KSČ na dva roky, v tomto případě vidím jako snahu něco změnit, ne z toho mít prospěch

Jan. Fischer 20,1%
Na tohoto pána je těžké si dělat názor. Je to člen KSČ, který tam šel čistě jen z prospěchu. Co se týče jeho předsedničení ve vládě, tak byl dosazen jako člověk, který nebude mít na nic vliv. Tudíž pouhopouhá loutka. Loutka v rukou politiků a samozřejmě lobistů. Za jeho kampaní stojí mimo jiné i pan Chrenko. Pán, který pomohl panu Grossovi, ale zároveň je i přítelem Ivana Langra. Hodně na mě působí jako kam vítr, tam plášť. Jako člověk, který nemá páteř a který nemá jak pomoci naší zemi. Další informace zde: http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/573-jan-fischer/profilujici-informace-a-kauzy

Vladimír Franz – 11,4%
Donedávna neznámý občan, profesor a uznávaný umělec. Najít nějaké informace není vůbec lehké a pokud ho člověk sleduje v debatách, působí velmi nevýrazným dojmem. Na většinu otázek odpovídá vyhýbavě a neslyšel jsem nějaký silný názor, který by zastával. Přesto vyhýbavé odpovědi jsou velmi logické a nepředjímají nic dopředu. Z minulosti vyplouvá ne úplně jasná sympatie k pravicovým extrémistům. Na druhou stranu, ikdyby byl ten pán sebe víc přesvědčivější, není jeho vzhled skutečnou překážkou? Člověk, který má reprezentovat. Je to otázka toho, jak moc jsme tolerantní my voliči, nebo jak moc je tolerantní politický, převážně diplomatický svět? Víc informací zde: http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/3018-vladimir-franz/napsali-o

K. Schwarzenberg 11%
Pan kníže je vcelku zajímavá osobnost českého politického života. Pro mě vždy znamenal člověka, který nemusí, ale chce pomoci české zemi. To, jestli to dělá dobře, či špatně, je věc druhá. Pro mě však je totálně nepřijatelný jeho postoj vůči integraci do EU. Až čas jednou ukáže, kdo se mýlí, ale pro mě to je rozhodující faktor. Z jeho historie vytáhnu dvě kauzy, a to Čunek a uznání Kosova. Ani jedno nehovoří z mého pohledu pro pana knížete. A když jsem vytkl reprezentativnost panu Franzovi, musím ji vytknout i panu knížeti. Spát na schůzce, kde budou zahraniční představitelé států „plácat blbosti“. Více zde: http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/116-karel-schwarzenberg/profilujici-informace-a-kauzy

J. Dienstbier 10,6%
stejně jako pan Sobotka a Schwarzenberg jsou to pro mě političtí kandidáti. Tedy představitelé současné politiky. Politiky napojené na mafii. Proto u mě těžko mohou obstát. Navíc mě velmi překvapila žádost o podporu KSČM, kterou byl jeho otec stíhán. Pro mě velmi bezpáteřní jednání.
Navíc se jedná o politika z pražské komunální scény, která je skrz naskrz prošpikovaná korupčním chováním a ještě donedávna společnými cíli ČSSD a ODS (ano, jejich rozdělování si křesel a dozorčích a kontrolních rad a hraní si na opozici a koalici je více než úsměvné). Více zde: http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/1030-jiri-dienstbier/profilujici-informace-a-kauzy

Ze zbylých, avšak průzkumem za outsidery označených kandidátů, bych ještě rád vyzdvihl paní T. Fischerovou. Tato dáma mě velice zaujala svými postoji, respektive přístupem a vyjadřování. Přestože se s ní jen zřídka shodnu v názorech, uvěřil jsem jí její skromnost a čistou duši a považuji ji za morální osobnost této volby. Bohužel již méně věřím, že by se nenechala zmanipulovat a dokázala by si své myšlenky a názory uhájit i při těch pár úkonech, do kterých může prezident mluvit.

Jsem zvědavý na hlasování a ještě více se těším na diskuzi. Snad i mně pomůžete se rozhodnout. Momentálně jsem nejblíže panu Franzovi. Možná je to právě proto, že za ním nestojí politická minulost a kauzy. Je to i proto, že ve svém oboru něčeho dosáhl. Že to v životě neměl jednoduché. A co se týče vzhledu? Jak moc je svět tolerantní? To nezjistím, dokud se to nestane. Bohužel podle počtu shodných názorů vybírat nemohu a tudíž mi nezbývá než volit jiné hodnoty.

Přeji nám všem šťastnou volbu, která naší zemi neztrapní a pomůže nasměrovat politiku k lepším zítřkům. Hlas prezidenta bude slyšet více než politika, či dokonce řadového občana, tak se snažme ať „neplácá blbosti“.

 
komentářů 32

Zasláno on 01/08/2013 v Politika

 

Vlastnosti: , , , ,

32 odpovědí na “Průzkum – Prezidentská volba a volebnikalkulacka.cz

  1. avatar @tomashampl

    @tomashampl

    01/08/2013 at 9.57

    Vítám Vás v diskuzi a budu rád za vaše názory a komentáře.

     
    • avatar Daja

      Daja

      01/09/2013 at 23.10

      Ahoj Tome
      Jsem politický laik tak ti mé názory možná přijdou blbé, ale i proto jsem se sem rozhodla reagovat také mě zajímá názor druhých, ale neztotožňuji se s velkými výzkumy.
      Nejvíce % má dle kalkulacky Avatar asi 40 a Schwarzenberg má +2.

      pokud půjdu vylučovací metodou jdu na to takto
      Ne pro Zemana ……..100000% Arogantmí idiot s blbými názory
      Ne pro Fishera ……… Zdá se mi být loutkou … podle debat není přesvědčivý….
      Ne pro ženské………není nutné o nich rozhodovat nejsou preferované….ztracený hlas pokud bych je volila
      Ne pro Franze…….. po shlédnutí debat mi přijde jako začátečník neschopný odpovědět a když odpoví tak v 90% nevím co říká a to mi nezáleží na jeho vzhledu. Třeba za pár let bude zběhlejší.

      Sobotk/ Diensbier/ Schwarzenberg

      Sobotka ……. Nějak nemam co o něm říct
      Dientsbier……..Má to zmáknuté je to právník, poslouchatelný, ale spadá s názory pod CSSD. Levice má hlavního kandidáta Zemana a tak nemá moc šancí se dostat do druhého kola
      Schwarzenberg… když nespí, tak mu není rozumět, ale i tak mám pocit, že je chytrý a nezabývá se zbytečnostmi a ještě k tomu pravičák

       
      • avatar @tomashampl

        @tomashampl

        01/10/2013 at 9.29

        ahoj, já jsem taky politický laik, neboj. Jen mě zajímá v čem žiji a snažím se, aby i mé okolí se o to zajímalo. Jestli je pro někoho lepší Evropa, pro jiného školné zdarma a pro někoho básník již nechám na každého uvážení. Jen se snažím, aby lidé neřešili jen svobodu (tedy možnost volit) ale i zodpovědnost. Tedy kvalifikovaně se rozhodnout dle svého svědomí, vědomí a všech možných informací a takový názor si dokázali obhájit.

        Jinak plně respektuji Tvůj před výběr. Snad bych jen za sebe doplnil a byl i v rozporu s médii, kteří se právě snaží některé kandidáty vyřadit předem jako ztracený hlas, že pro mě není ztracený hlas, žádnému kandidátu. Tedy ani pro ženské. A pokud něco chci aby se změnilo, musím tím začít u sebe a já bych opravdu hrozně rád, aby se lidé již naučili volit dle sebe a ne podle většího menšího zla.

        Co se týče před výběru, tak novém informace k těmto kandidátům jsem nenašel a tak snad jen ještě jednou shlédnout diskuze a pak se rozhodnout. Mě bohužel více oslovují právě ženy.

         
      • avatar Neznámé

        Daja

        01/16/2013 at 2.22

        Volit podle sebe nejde když víš že postupují jen dva. Pokud by se jelo na 3 kola nebo vyber ze 4 kandidátů tak bych také ráda uvažovala i o méně preferovaných kandidátech. Tak jak to je nastavené ted se holt musí volit optimálně „proti zlu“

         
  2. avatar DirtyPeach (@DirtyPeach)

    DirtyPeach (@DirtyPeach)

    01/08/2013 at 10.36

    V prvé řadě je třeba říct, že ta kalkulačka je nesmysl. Míchá hrušky s jablkama. Otázky lze rozdělit do tří skupin. Na ty jenž spadají do výlučné pravomoci vlády a parlamentu, na ty které se týkají věcí které skutečně rozhoduje nebo spolurozhoduje prezident a na čistě teoretické otázky (např. vystoupení z EU). Na první a poslední mohou kandidáti odpovídat podle toho co jim napoví volební průzkumy, protože téměř nikdy nemohou být jejich kroky konfrontovány s předvolebními sliby. Takže pouze prostřední typ otázek je relevantní k výběru prezidenta.

    No a druhá věc je, že většina kandidátů až na čestné výjimky jako je Vladimír Franz nebo Karel Schwarzenberg agitují jakoby kandidovali na post premiéra a ne prezidenta. Témata která v debatách prosazují ovlivňuje vláda a ne prezident.

     
  3. avatar @tomashampl

    @tomashampl

    01/08/2013 at 10.42

    Určitě souhlasím plně s odstavcem 2. Co se týče kalkulačky, tak ano, odpovídají na otázky, které nemohou z velké většiny ovlivnit, nicméně odpovídají buď podle svého přesvědčení (názoru) nebo populisticky (tedy přijatelně pro většinu). Tudíž bych ji stále bral jako alespoň nějaké měřítko. I když velmi orientační

     
  4. avatar baroncert

    baroncert

    01/08/2013 at 13.54

    hezký rozbor a souhlas… kandidáti jsoudle mého dost „homogenní“ skupina..

     
  5. avatar @tomashampl

    @tomashampl

    01/08/2013 at 15.06

    Ještě doplním krásné video, které natočil pan Hanák. Trochu ironie k panu Zemanovi: http://www.youtube.com/watch?v=sR4m9tzHidU&feature=player_embedded

     
  6. avatar Neznámé

    Petr Benatzky

    01/08/2013 at 15.20

    Ahoj Tome,
    tak to shrneme: Fischer – nástroj bankovních elit k posílení kontroly nad českým bankovním sektorem. Kníže – velvyslanec Bilderberg group jednoznačně zastupující jejich světovládné unionistické zájmy. Dienstbier, Sobotka – současní politici příliš provázaní se špínou české politiky. Zeman – Hrubý nesouhlas s jeho integračním postojem, nicméně mně v posledních dnech docela zaujal jednoznačným názorem a vznik zločineckého státu Kosovo. Že by první vlaštovka na cestě k „Pravdě“?
    Až se na naší scéně objeví politik, který dokáže říct: „Ano, náš svět je postaven na lži. 17. listopadu neproběhla revoluce, 11. září se nekonal žádný teroristický útok. Pojďme s tím zkusit něco udělat.“ budu volit s důvěrou. Ale to se asi ještě načekám…

     
    • avatar baroncert

      baroncert

      01/08/2013 at 15.25

      podobně nasazený koncept mám rozdělaný :))

       
  7. avatar Neznámé

    Monika Chaloupková

    01/08/2013 at 15.46

    Tak Tome, díky 🙂 na kalkulačce mam maximum 39%, což rozhodně není žádný šlágr a u knížete mam dokonce -2% (opravdu mínus)

     
  8. avatar @tomashampl

    @tomashampl

    01/08/2013 at 19.28

    Petr, Monika: Mno výběr máme jaký máme. Takže je třeba z tohoto si vybrati. Otázka však zní jak. Zatím vede v tomto malém průzkumu Franz. Třeba budeme po součtu prvního kola všichni překvapeni 🙂

     
    • avatar Neznámé

      Petr Benatzky

      01/10/2013 at 9.12

      Franz je jistě inteligentní a vzdělaný, ale nějak si nedovedu vybavit žádnou jeho myšlenku, heslo, názor… A stavět jen na revoltě by asi v tomhle případě nebyl nejlepší nápad.

       
  9. avatar @tomashampl

    @tomashampl

    01/08/2013 at 20.18

    Právě jsem byl pokárán ignorováním paní Roithové. Začínám ji podrobovat svému drobnohledu a až na opačné spektrum smýšlení to vypadá na velmi zajímavou dámu…

     
  10. avatar Neznámé

    Bára Krystýnková

    01/09/2013 at 22.40

    Tome, tak to já mám shodu na té kalkulačce dokonce jen 36 %, a to s podobným výsledkem, jaký jsi tu v článku uváděl, no a přemýšlím, že je pro mě nejdůležitější to, jak vystupujem směrem k EU a že jsme se doteď celkem nebáli říct svůj názor v Unii. Podle toho budu i hlasovat. Jinak se mi ta Tvoje analýza celkem líbila a s naprostou většinou souhlasím. Můžu to myslíš sdílet dál na FB? 🙂 Pro případnou inspiraci dalších…nebo tak..

     
    • avatar @tomashampl

      @tomashampl

      01/10/2013 at 9.31

      Ahoj Báro, v první řadě, díky za sdílení. Článek není problém sdílet, přímo pod ním je tlačítko pro sdílení na sociálních sítích.

      Co se týče Tvého postoje k EU, tak musím říct, že i to je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí. Je to totiž názor, který je hodně slyšet i mezi lidmi v Česku a prezident přímo ovlivňuje názory lidí, ať si to někdo připouští či nikoliv.

       
  11. avatar Neznámé

    Alice

    01/09/2013 at 23.31

    čau bráško, čím víc přemýšlím a debatuju, tím víc jsem nerozhodnutá. Během posledních 14ti dnů už jsem si několikrát myslela, že vím, ale pak přišlo něco, co mě donutilo své rozhodnutí změnit.
    Teď jsem na tom tak, že mám kanditáty rozdělené na dvě skupiny – velké zlo a menší zlo.
    skupina jedna: Zeman, Fischer, Dienstbier, Roithová, Bobošíková
    skupina dva: Fischerová, Sobotka, Franz, Schwarzenberg
    Postupovat budu asi tak, že vezmu lístky skupiny dvě a jednoho vylosuju 🙂
    Jinak shoda v kalkulačce na prvních třech místech s podobným procentem: Franz, Fischer, Sobotka

     
    • avatar @tomashampl

      @tomashampl

      01/10/2013 at 9.34

      Ahoj sestřičko, co se rozhodnosti týče jsem také daleko nepostoupil. U mě naopak zůstává Roithová, Franz, Sobotka a částečně Fischerová.

      Co se týče Roithové, proč si ji zamítla? Je to spojení s levicí? Pro mě je to vcelku zajímá volba. Co mě zatím mluví proti je její kampaň. Málo bojuje za „svoji“ pravdu a já si říkám, zda by poté v politici málo bojovala za svoji vlast?

       
  12. avatar Neznámé

    Alice

    01/10/2013 at 17.43

    Asi to bude tím, že je od lidovců a zastává jejich názory. Nevím jestli bych dokázala volit člověka, který je třeba proti potratům…

     
    • avatar @tomashampl

      @tomashampl

      01/10/2013 at 21.06

      Přemýšlel jsem o tom, ale pro mě její lidovecké „přesvědčení“ je naopak výhodou. Přestože jsem taky pro potraty, eutanzaii, ale i další věci, tak to dávám do dvou souvislostí:
      1) ona toto z pozice prezidentky změny nemůže
      2) pokud bude prezident mezi lid vnášet morální principy v duchu žití podle desatera, tak je to možná jeden z největších přínosů, který by prezident mohl mít

       
      • avatar Neznámé

        Petr Benatzky

        01/11/2013 at 11.31

        Tome, a uvědomuješ si, že „lidovci“ jsou v podstatě jen politickým nástrojem nejhorší zločinecké organizace v dějinách lidstva – Římskokatolické církve?

         
      • avatar @tomashampl

        @tomashampl

        01/11/2013 at 11.55

        S timto postojem souhlasim, nicmene je treba se bavit o evoluci a to i cirkve. Navic vetsina lidi za cirkvi jsou spise blize ke stylu zivota nez krizackym vypravam, odpustkum a ovlivnovani svetove politiky.

        Pro me je to mnohem vice o desateru, pokore a zodpovednosti. Lide v nic neverici se niceho neboji a moralnich hodnot postradaji a to velka chyba.. K tomu nechci spojovat viru a cirkev…

         
      • avatar Neznámé

        Petr Benatzky

        01/11/2013 at 12.27

        Pan Oscar Wilde jednou pronesl celkem výstižnou větu: „Náboženství je nejrozšířenější náhražkou víry.“ Já za sebe k tomu jen dodávám, že VÍRA je darem od Boha, ať už si pod tím pojmem představíme cokoliv. Od mimozemšťana, přes Dobro, až po souhrn všech tvůrčích sil přírody. Naproti tomu Církev je nástrojem Ďábla (podobně), jak sílu víry alespoň částečně oslabit. Ale to je diskuse na flašku dobrého bourbonu… 🙂

         
      • avatar Neznámé

        Petr Benatzky

        01/11/2013 at 12.38

        …a až půjdeš někdy kolem kostela, kde zrovna pofrčí to jejich představení, nakoukni dovnitř a chvilku poslouchej. Pochopíš, že tady se naprosto žádná evoluce nekoná, že je to pořád tatáž církev svatá, která upálila Mistra Jana…

         
  13. avatar Neznámé

    Alice

    01/11/2013 at 0.06

    pokud to máš takhle, tak Roithová není špatná volba. Dnes mi v té debatě přišla trochu arogantní, ale možná se mi to jen zdálo. Já se zas čím dál tím víc přikláním k Fischerové – mluví rozumně a je to slušný člověk.

     
    • avatar @tomashampl

      @tomashampl

      01/11/2013 at 0.12

      Mno arogance čišela neuvěřitelně z Bobo :))) Já mám po dnešku jasno. Vypadl mi Sobotka, je to obhájce způsobu předchozích vlád – viz povídání o majetkových přiznáních. Vypadl mi Franz. Čím dýl ho vidím, tím víc ho nechci a přesto jsem hrozně rád, že do volby zasáhne. Ukáže totiž novou možnost, nový směr. A paní Fischerová je moje náhradnice. Právě z toho pohledu co mám, nemůže prosadit svoje myšlenky, ale může vnést lidské hodnoty, morálku, klid. Je neuvěřitelně skromná a pokorná, ale pro paní Roithovou mi hraje zkušenost, politická schopnost, umění reprezentovat….

       
      • avatar Neznámé

        Petr Benatzky

        01/11/2013 at 11.35

        Nečekám morální přínos od někoho, kdo je bezmezným obdivivatelem a následovníkem vlastizrádce, humanitárního bombometčíka – alkoholika Havla. (Fischerová)

         
      • avatar @tomashampl

        @tomashampl

        01/11/2013 at 11.58

        Jsem velkym kritikem Havla, nicmene stala mel mnoho pozitivnich stranek (vim, ze se neshodnem). Bohuzel tu negativni – naivitu – ma i pani Fischerova a to je pro me problem, lec jsem sam velmi naivni clovek se silou verit v dobro

         
      • avatar Neznámé

        Petr Benatzky

        01/11/2013 at 12.19

        Image naivního Vaška – demokrata a lidumila byla jeho mistrnou mystifikací. Daleko nejabsurdnější ze všech jeho „dramat“.

         
  14. avatar Marek

    Marek

    01/11/2013 at 1.27

    Ahoj Tome,

    nejsem rozhodně politický expert, ale líbí se mi názory v diskuzi pod Tvým příspěvkem. Rád bych tedy přispěl i svou trochou do mlýna 🙂

    Mezi kandidáty vidím dva novice. Pana doktora Franze a paní Fischerovou.
    Pan Franz je zajisté zajímavá osobnost a inteligentní člověk, ale přesto pro mne nepřijatelý kandidát vzhledem ke své politické nezkušenosti/naivitě.
    Paní Fischerová je v mém vnímání světa „víla“. Idealistické stvoření s krásnými názory, které umí vysvětlit, ale nevěřím, že až tak prosadit v drsné situaci která na české politické scéně panuje. Oba jsou rozhodně zajímavá volba pro všechny, kteří jsou znechuceni stejnými „ksichty“ na titulkách novin a v hlavních večerních zprávách.

    Já bohužel zastávám názor, že politika, je řemeslo jako každé jiné a tím pádem je potřeba jistý vývoj/kvalifikace aby člověk mohl být dobrý a přínosný.

    Proto budu volit z druhé skupiny a tam jen bodově 🙂

    J. Bobošíková : TV hlasatelka, rozhodně chytrá ženská, ale trochu člověk, který se upíše i ďáblu aby byl na výsluní.

    J. Dienstbier : Dobrý řečník, zastávající názory se kterými se neztotžňuji. U mne se kompletně pohřbil svým „podlézáním“ KSČ(M) aby měl širší podporu. Přijde mi že pošpinil památku svého otce a ukázal kam by se mohly ubírat v budoucnu jeho politické kroky.

    J. Fischer : Jednoduše kandidát, který mě nijak neoslovil. Prapodivná minulost před rokem ’89, divné vazby po roce ’89.

    P. Sobotka : Nevím co si o tomto kandidátovi myslet, pro mne nemastný, neslaný. Rozhodně člověk který již dlouhou dobu zastává vysoké posty. Kolik toho ví na ostatní a kolik ví ostatní na něj ? Nevím jestli by se nemohl stát vydíratelným… ale hlavně neoslovil 🙂

    Zbylí tři jsou rozdílní ale obecně pro mě mají „něco“.
    Nebudu to teď hodnotit jako člověk, který se marně snaží pochopit politiku, ale na základě pocitů.

    M. Zeman je vynikající rétor, který bohužel někdy postrádá takt s divnými napojeními na divné lidi 🙂

    K. Schwarzenberg je pro mne jedním z přijatelných kandidátů, přesto že mu je někdy hůř rozumět a někdy tluče špačky. Jedním slovem osobnost.

    Z. Roithová je pro mne jedinou akceptovatelnou ženou z kandidátek na post prezidenta/prezidentku ČR. Stojí si za svým názorem, který umí obhájit.

    Ať už to dopadne jakkoliv, budu to respektovat a nebudu se přidávat ke křiklounům, kteří emigrují pokud nevyhraje jejich oblíbenec 🙂

    Děkuji že jsem mohl dostat z hlavy tuto hromadu pomatených a nesourodých názorů 🙂 Možná jsem si je během psaní i trochu urovnal a protřídil 🙂

    Přeji každému ať je s volbou spokojený.

    M

     
    • avatar @tomashampl

      @tomashampl

      01/11/2013 at 7.11

      Marku, hezky napsáno. To je přesně ono. Sednout si, dat si vše dohromady a to psaní tomu neuvěřitelně pomohlo. Ujistil jsem se, že nechci volit stylem protestu proti establishmentu – tedy Franze, ale přesto chci aby zůstal čistý a slušný charakter osobnosti. Když v budoucích volbách k tomu budu mít i kandidáta s názorovou shodou, budu šťastný

       
  15. avatar @tomashampl

    @tomashampl

    01/11/2013 at 7.43

    Proč moje NE knižeti….
    tady s tímto článkem se do velké míry dokážu ztotožnit. Je tam mnoho důvodů, proč u mě neměl sebemenší šanci a jen dodám, že ze známostí ve státních firmách vím, co je TOP 09 za pakáž na radnici a jak vehementně dokázala obsadit dozorčí orgány státních podniků a mlaskají víc, než kdo kdy před nimi. Takže ať se laskavě kníže nezbavuje zodpovědnosti za stranu, jejíž tvář nese (viz debata o přiznáních, že ostatní nekontroluje). V jedněch volbách jsem mu uvěřil. Uvěřil tomu, že jeho politika bude respektovat a založena na jeho osobě a ne, že on bude posluhovačem druhých………

    http://www.denikreferendum.cz/clanek/14706-sedm-duvodu-proc-nevolit-karla-schwarzenberga

     

Zanechat odpověď na Monika Chaloupková Zrušit odpověď na komentář